Ақмола облысы білім басқармасының "Сандықтау ауданы, Балкашин ауылы,№12 психологиялық-педагогикалық түзету кабинеті" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Кабинет психолого - педагогической коррекции №12 село Балкашино,Сандыктауский район" управления образования Акмолинской области

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Дисграфиясы бар балаға қалай көмектесуге болады: ата-аналарға кеңес.

01.09.2020

Дауыстап оқыңыз. Сөздік қорының байлығы, адамның жалпы дамуы және оның хат сапасы көркем әдебиеттің қаншалықты көп оқылуына және оған аталған процесс қалай оңай берілуіне тікелей байланысты. Дисграфиясы бар балалар үшін оқу әдетте ауыр соғады. Жағдайды түзету қиын, себебі қиын, 7-8 жылға оқуға деген көзқарас қалыптасқан жағымсыз және пайдасыз болады. Осындай жағдайда да баланы кітапты оқуға қызықтыру қажет.  Баланы оқуға және оны осы сабақтармен жалғыз қалдыруға болмайды.  Дауыстап, кезекпен немесе рөлдермен оқу жақсы. Ата-аналар баланың барлық сөздерді мұқият айтып, олардың дұрыс жазылуына назар аударуын қадағалауы тиіс.

Балаға моральдік қолдау көрсету.  Дисграфиясы бар балаларға мектепте оқу қиынға түседі.   Ол мұғалімдердің үнемі наразылығын сезінеді және өзіның қатарластарына қарағанда өзінің оларға қарағанда жетістігі төмен деп санайтын болады. Сыныптастары кейде оған "ақымақтығна" күле, жағымсыз қарайды, бұл одан да көп тежейді және өзін-өзі бағалауды төмендетуге әкеледі. Мұндай жағдайда ата-аналардың махаббаты мен түсінуі ғана жағдайды түзете алады немесе кем дегенде мәселенің өткірлігін азайта алады. Отбасының ересек мүшелері баланың барлық қажетті көмек алуына (мамандармен жұмыс істеу, оның бар ауруларын диагностикалау және емдеу, тапсырмаларды орындау кезінде тілектестік қарым-қатынас) қамқорлық жасауы тиіс. Баланы көп мақтау қажет, барлық жетістіктерін атап отырулары қажет және қателіктері үшін ұрыспаулары керек. Мамандардың пікірінше, дисграфияны 8 жасқа толған балада анықтауға болады. Осы уақытқа дейін жазбаша сөйлеудің негізгі дағдылары қалыптасқан болады. Мәселенің бар екендігі туралы типтік, қайталанатын жазудың жетіспеушіліктері куәландырады. Олардың үнемі сөздік қоры аз, сөйлеу мәнері бұзылған, есте сақтау қабілеті аз болып келеді. Дисграфиядан басқа, мұндай балаларда жиі гиперактивтілік, төмен жұмыс қабілеттілігі және назар аударумен қиындықтар байқалады. Ауытқу түзетуге беріледі, бірақ түзету дәрежесі жақындардың күш-жігеріне тікелей байланысты. Дисграфияның өзі ешқашан өтпейтіндігін түсіну маңызды. Бала мамандардың қолына ерте келсе, олардың ұсыныстарын мұқият орындайтын болған жағдайда нәтижесі соғұрлым жақсы болады. Бастауыш мектептің аяқталуы кезіне бала толық жазу дағдыларын меңгергені жөн; әйтпесе, кейінгі оқу және әлеуметтік жағдай мәселелерінің тууы сөзсіз.

 

                                                                                                               Логопед Е.К. Наукенова

(Материал ғаламтордан алынған)

Просмотров: 248


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст