ДАМУЫНДА АУЫТҚУЛАРЫ БАР
БАЛАЛАРДЫ ОТБАСЫЛЫҚ ТӘРБИЕЛЕУ
(материалинтернеттеналынды)
Отбасылықтәрбие — ата-аналар мен отбасыныңбасқа да мүшелерітарапынанбалаларғақажеттінәтижелергеқолжеткізумақсатындаәсеретуүдерістерініңжалпыатауы.
Дамуындаауытқулары бар балағақоғамғабейімделуөтеқиын, өйткеніқұрдастарыменөзарақарым-қатынасқиындықтарыжәнежалпы "ерекше" баланыңқоғамныңқабылданбауыбайқалады.
Дамуындаауытқулары бар баланытәрбиелепотырған отбасы үлкенқиындықтарға тап болады. Біріншікезекте, Отбасы деңгейіндегі, оданкейіноныңшеңберінентысқиындықтар.
Мәселебойыншаәдебиеттізерттеу,дамуындаауытқулары бар баланытәрбиелепотырған отбасы кездесетінтиптікпроблемалардыбөліпкөрсетугемүмкіндікберді.
1. Отбасындағықарым-қатынас.
"Ерекше" баланыңтууы отбасы өмірініңбарлықжағынажәнеоныңбарлықмүшелерінеәсеретеді. Ауытқулары бар баланытәрбиелеудешектентысбасым: ата-аналарөзінің ауру балаларыншамадантысаяйды, бұлмінез-құлықтың, жауапсыздықтың, жігерсіздіктің қалыптасуынаықпалетеді, немесекерісінше, өзбалаларына ар-намысынқорлайды, оларғабаяу, ұмытшақтықжәнеаурудантуындағанбасқа да кемшіліктерүшінашуланады.
2. Бала тәрбиесі мен білім беру мәселесі.
Өтежиіауытқулары бар баланытәрбиелепотырғаната-аналардыңбаланықайдажәне қалай оқыту керек екендігі туралыақпараттарыболмайды. Көптегенқалалардамүгедекбаланыоқытужәнетәрбиелеуүшінмамандандырылғанмекемелержоқ. Соныменқатаркөптеген даму ауытқуларындабаладажаппайбілім беру мекемелеріндеоқуғамүмкіндікжоқ.
3. Психологиялық-педагогикалықбілімніңболмауы.
Ауытқулары бар балалары бар көптегената-аналарбаланыңақауытуралы, баланың даму ерекшеліктерітуралыжәне осы ақаудытүзетужолдарытуралыжеткіліктіақпарат ала алмайды. Көбінесеата-аналарауытқудыартықбағабереді, немесеақаудыңауырлығын жете бағаламайды.
4. Балағақатыстыата-аналардыңұстанымы.
Ата-аналардыңбаланыңақауынақатыстыұстанымдары мен позицияларыотбасындағыпсихологиялықжағдайғаүлкенәсеретеді. Аномальдыбаланыңпайдаболуынабайланыстыата-аналармынадайкезеңдерденөтеді::
a. Терістеу. Аурулардың бар болуынжоққашығару.
b. Ашу. Бұлбаланыңжағдайынақорғаныстық реакция, өзіне де, балаға да шарасыздық пен түңілунегізіндепайдаболады.
c. Кінәсезімі. Ата-аналардың осы ауытқуға әкелгеніс-әрекеттері мен қателіктерін ойлап, азап пен күйзеліскеұшырауымүмкін.
d. Эмоционалдықбейімделу. Өз-өзінежәнеөзбаласынақатыстыұстанымдардыдамытудағысоңғыкезең.
5. Қоғамныңауытқулары бар балағақатынасы.
Отбасы социумныңтарапынаннемқұрайлық, түсінбеушілік,айыптауға бетпе-бет келеді.