Ақмола облысы білім басқармасының "Сандықтау ауданы, Балкашин ауылы,№12 психологиялық-педагогикалық түзету кабинеті" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Кабинет психолого - педагогической коррекции №12 село Балкашино,Сандыктауский район" управления образования Акмолинской области

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Дамуында кемістігі бар баланың жанұялық ортада өмірлік белсенді позициясын қалыптастыру.

15.02.2022

Дамуында кемістігі бар балаларды тәрбиелеу процесінде ата-ананың балаға дұрыс көзқарасы маңызды рөл атқарады. Ата-аналар баланы асыра қорғайды, оның ең кішкентай қалауын күтеді, кез келген талаптарды және тіпті қыңырлықтарын орындайды. Ата-аналардың бұл қатынасы балаларда айналада болып жатқан барлық нәрсеге немқұрайлылық, немқұрайлылық, енжарлық, немқұрайлылық сияқты қасиеттердің пайда болуына негіз жасайды. Мұндай жағдайларда балалардың ауызша қарым-қатынасқа, өзіне-өзі қызмет көрсету дағдыларын меңгеруге, ойындарға және кез келген басқа әрекеттерге баруға деген қажеттілігі төмендейді.

Басқа ата-аналар, керісінше, бала тәрбиелеуде негізсіз қатал позицияны ұстанады. Олар барлық тапсырмаларды, жаттығуларды, бұйрықтарды мүлтіксіз орындауды талап етеді, сөйлеуді, қозғалыс қабілеттерін ескермей, жазалау шараларына жүгінеді. Нәтижесінде балаларда шамадан тыс жылау, ашуланшақтық, қозғыштық күшейеді. Осының салдарынан ұйқының бұзылуы, зәр шығарудың бұзылуы, дененің әртүрлі бөліктерінде жиырылуы байқалады.

Отбасында тәрбиеге қолайлы жағдай жасау үшін ата-ана ең алдымен баланың ауруы мен даму ерекшеліктерін, оның белгілі бір тапсырмаларды, жаттығуларды орындау қабілетін және т.б.

Күнделікті дұрыс режим үлкен маңызға ие: диета мен ұйқыны қатаң сақтау, демалыс пен серуендеу сабақтарын ауыстыру, теледидарды қалыпты көру.Белгілі бір тәртіптің болуы баланың қыңырлығына, бірқатар белгіленген талаптарды орындаудан бас тартуына негіз болмайтын жағдайлар жасайды. Бірте-бірте өзін тежеп, мінез-құлқын реттей білуге ​​жаттығады. Баланың тәртіпті өмір сүруімен оның ой-өрісі кеңейіп, есте сақтау қабілеті байып, байқампаздығы, білуге ​​құмарлығы қалыптасады.

Балаларда адекватты өзін-өзі бағалауды қалыптастыру, олардың өмірде қажетті ерікті қасиеттерін дамыту үлкен маңызға ие. Ата-аналар сөйлеу және қозғалыс дағдыларын және басқа да әрекеттерді меңгеру үшін сабаққа қызығушылық пен мінез-құлықтың мотивациялық жағын шебер қалыптастыруы керек. Отбасылық ортада тұлғаның белсенді қасиеттерін қалыптастыруды ойын және қарапайым еңбек сияқты әрекеттерден бастау керек. Ойын және еңбек әрекетін ұйымдастырған кезде балаға олардың мәні мен мағынасын түсіндіру, олардың соңғы нәтижесін анық көрсету қажет.

Ойын және еңбек әрекеті барысында балалар үлкендердің талаптары мен нұсқауларын орындауға, басқалардың қызығушылықтарын ескеруге, бастаған ісін аяғына дейін жеткізуге үйренеді. Егер бала осы немесе басқа әрекетті орындағысы келмесе, оны үлкендерден түрткілеу арқылы орындалатын әрекеттің мақсатын сезіндіру маңызды.

Жаңа әрекетті меңгеру барысында ата-ана балаға үнемі көмек көрсетуі керек. Көмек көрсету нұсқалары баланың жасына байланысты өзгереді. Ерте мектепке дейінгі жаста ата-аналар негізінен әрекеттерді немесе тапсырмаларды қалай орындау керектігін көрсетеді.Сонымен, тұтас кескінді бөліктерден бүктеуді үйрену кезінде ата-аналар алдымен суретті өздері бүктей алады, содан кейін баланы үлгіге сәйкес кескінді жинауға шақырады. Үлкен мектепке дейінгі жаста әрекетті көрсетуді ауызша нұсқаумен сүйемелдеу ұсынылады. Ата-аналар баланы осы немесе басқа тапсырманы орындаудың ең жақсы жолы туралы ойлауға шақырады.

Бірте-бірте балаға қойылатын талаптар артып, тапсырмалар күрделене түседі, бұл оның ерік-жігерлік қасиеттерінің дамуына ықпал етеді. Күрделі тапсырмаларды шешуге көшу, егер бала өз қабілетіне сенсе және жеке уақытша сәтсіздіктермен тоқтатылмаса ғана мүмкін болады. Балаларда адекватты өзін-өзі бағалауды қалыптастыру үшін ересектер өз іс-әрекетінің нәтижелерін үнемі бағалауы керек, әсіресе бала өте көп тырысқан және көп күш салған жағдайларда.

Баланы отбасының күнделікті өміріне қосу қажеттілігі туындайды. Бала отбасының тең құқылы мүшесі ретінде барлық үй шаруасына және қамқорлыққа қатысуы керек. Мұндай жағдайларда ата-ананың әдептілігі балаға қолжетімді және мүмкін болатын нәрселерді ұсына білуден көрінеді. Отбасындағы міндеттерді осылай бөлу баланың өзін төмен санау сезімін тегістеуге және оның жеке басының жағымды жақтарын дамытуға көмектеседі.

Отбасындағы оңтайлы ұйымдастырылған өмір сүру жағдайлары дамуында кемістігі бар баланың табысты дамуы, білім алуы және одан әрі әлеуметтік бейімделуі үшін алғышарттар жасайды.

Әлеуметтік педагог Менченкова О.Г.

Просмотров: 250


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст