Ақмола облысы білім басқармасының "Сандықтау ауданы, Балкашин ауылы,№12 психологиялық-педагогикалық түзету кабинеті" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Кабинет психолого - педагогической коррекции №12 село Балкашино,Сандыктауский район" управления образования Акмолинской области

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Баланы оқуға және жазуға қалай үйрету керек?

04.11.2021

Оқуды үйренудің негізі әріп емес, дыбыс. Балаға жаңа әріпті көрсетпес бұрын, мысалы, М, оны буындарда, сөздерде есту арқылы [М] дыбысты табуға үйрету керек. Алдымен дыбыстарды да, оларға сәйкес әріптерді де бірдей атау керек - [м], [б], мы немесе бы емес. Сонымен, біз екі дыбысты айтамыз- [М] және [Ы]. Бұл тек балаларды шатастырады. Тағы бір өрескел қателік-әріптерді оқу, яғни бала алдымен әріптерді атайды: М А - содан кейін ғана буынның өзін құрайды: МА. Бұл дұрыс емес оқу дағдысы өте тұрақты және ауырсыну мен қиындықпен түзетіледі. Егер бала осы жолмен үш-төрт әріптен тұратын сөздерді оқи алса, онда күрделі сөздерді оқу мүмкін болмайды.Дұрыс оқу-бұл буындап оқу (еркін оқу қалыптасқанша). Алдымен бала келесі әріпті танығанша буынның бірінші әрпін ұзақ уақыт тартсын. Ең бастысы, ол бірінші әріптен кейін тоқтамайды, буынның әріптерін бірге оқиды. Ең алдымен, балаларға АП, УТ, ИК және т.б. сияқты буындарды оқуға үйретіледі. Буындарды оқу дағдысы жеткілікті автоматтандырылғаннан кейін, сөздердің күрделілігін арттыру үшін көкнәр, ай, таяқ және т.б. сияқты сөздерді оқуға көшіңіз. Егер ауызша сөйлеу кезінде бала кейбір дыбыстарды алмастырса, мысалы [Ш] [C] («сар») немесе [P] [Л] («лакета»), дыбыстық жазба толығымен түзетілгенге дейін онымен тиісті әріптерді үйрету ұсынылмайды. Әйтпесе, бала дыбыс пен оны білдіретін хат арасында дұрыс емес байланыс қалыптастыруы мүмкін.Балаға жазуды үйретпес бұрын, қаламның дұрыс ұсталуын қалыптастыру керек. Көптеген балалар мұны дұрыс жасамайды. Баланың қолдары үстелге жатуы керек, сондықтан оң қолдың шынтағы (оң жақта) үстелдің шетінен сәл шығып, қол жолда еркін қозғалады, ал сол жағы үстелге жатып, параққа ұстайды. Қалам оң саусақтың жоғарғы жағына қойылады, ал бас бармақ пен сұқ саусақтың тырнақ фалангалары оны өзектің ұшынан 1,5–2 см қашықтықта ұстайды. Баланы қағаз парағында тануды үйретіңіз: жоғарғы оң жақ, сол жақ төменгі бұрыш, парақтың ортасы және т. б. Содан кейін олар жолдарды көруге, жолдың басталуын, соңын табуға үйретеді.

  
(мақала ғаламтордан алынған)

Логопед Е.Наукенова

Просмотров: 242


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст