Дисграфиясы бар балалардың тілдік талдауы мен синтезін дамыту
Жазбаша сөйлеуді оқыту-мектептегі оқытудың ең қиын кезеңдерінің бірі. Ол сонымен бір мезгілде әрі қарай оқу мүмкіндігі қаланатын маңызды кезең болып табылады. Кей уақытта бұл қателіктерді ешқандай ережелермен түсіндіру мүмкін емес. Әдетте ересектер мұндай қателерді күлкілі деп санайды және оларды мұғалімді тыңдай алмаумен, немқұрайлықпен түсіндіреді. Әріптерді өткізіп алу және араластыру, сөздегі әріптерді ауыстыру, сөздерді дұрыс жазбау, жіңішкелік белгі қолданудағы қателіктер және басқа жағдайлар жазудың ерекше қиындықтары балада дисграфияның бар екендігін көрсетеді.
Дисграфиялық қателер-ана тілінің грамматикалық ережелерін қолданумен байланысты емес жазудың ерекше қателері.
Егер балада осы функциялардың бірі бұзылған болса: дыбыстардың есту дифференциациясы, олардың дұрыс айтылуы, дыбыстық талдау және синтез, сөйлеудің лексикограммалық жағы, көру анализі және синтезі, кеңістіктік көріністері, онда дисграфия (грек тілінен "графо" - хат) жазуды меңгеру процесінің бұзылуы пайда болуы мүмкін.
Дисграфия өз бетінше сөйлеудің бұзылуы емес, бұл психика мен моториканың даму қарқынының бұзылуының құраушысы.
Жазудағы дыбыстық қателерді жою бойынша логопедиялық жұмыстың басты бағыттарының бірі тілдік талдау мен синтезді дамыту болып табылады.
Тілдік талдау және синтез: сөйлемдегі сөздерге ұсыныстарды талдау және сөздерді синтездеу; буындық талдау және синтездеу; фонематикалық талдау және синтездеу.
Логопед Е.К.Наукенова
(Материал ғаламтор жүйесінен алынды)